“Companiile trebuie încurajate să rămână active. Lăsaţi-ne să ne desfăşurăm activitatea”.
300 de antreprenori cititori i-au scris într-o singură zi lui Iohannis pentru a propune soluţii pentru repornirea economiei.
Sorin Spiridon, Managing Partner la TPC Concept
Articolul poate fi citit integral la:
1. Pachete de masuri ale guvernului diferentiate, functie de importanta si necesitatile companiilor
@ Cele peste 625 mii companii (dintre care 69 au Cifre de afacere de peste 2 miliarde, iar 304 mii companii au Cifra de afacere de sub 100 mii Ron) nu pot fi sprijinite cu aceleasi seturi de masuri
Nota: datele sunt la nivel de 2018
@ Importanta si necesitatile companiilor pot fi determine cu ajutorul segmentarii, metodologie practica cu succes atat in consultanta cat si in managementul general al firmelor
@ Segmentarea companiilor se poate face dupa doua criterii: Economic (functie de cum firmele produc valoare in economie) si Social (numarul de angajati)
2. Crearea de echipe de voluntari formate din consultanti in management & business advisers & top manageri
@ Crizele trebuie abordate intr-un mod specific, iar consultanta in management are metodologiile necesare, iar managerii de top au practica implementarii
3. Creare parteneriat Guvern – Banca Nationala – Banci – Companii
@ Este o solutie buna ca s-a amanat plata Dobanzilor, dar NU este suficienta
@ Trebuie schimbata metodologia de acordare/suplimentare linii de credit – nu doar dupa istoric, ci si dupa sansele ca acea firma sa isi revina in termen mediu
4. Implicarea firmelor de consultanta/business adviseri in restructurarea companiilor
@ Multe dintre companii nu au metodologia necesara pentru a face o restructurare reala (care sa produca si efectele dorite, dar care nu afecteze existenta viitoare)
@ Chiar daca au aceasta metodologie, multe nu au disciplina si puterea sa o implementeze (in jargon de consultanta se numeste “este ca si cum te-ai opera singur”)